Contul de Social Media o provocare?

Contul de Social Media o provocare?

Astazi ne-am gandit sa vorbim putin de ce inseamna de fapt Social Media, SEO si cum sa faci sa le imbini util pentru site-ul tau.

Cu ceva timp in urma, marketingul pe Social Media si SEO erau doua lucruri distincte. Logica era ca SEO sa atraga vizitatori pe site iar sarcina retelelor de socializare sa-i faca sa se reintoarca.

In momentul de fata lucrurile nu mai stau chiar asa, Social Media si SEO ajungand sa se intrepatrunda si sa se completeze.

E adevarat ca, marketingul pe retelele de socializare necesita timp incepand de la conturarea unei campanii pana la administrarea comentariilor si urmarirea constanta a impactului. Chiar daca Facebook, de exemplu, pune la dispozitie un sistem de statistici foarte detaliat, simpla  analiza a impactului cu sau fara conversii sau a modului cum evolueaza sau nu traficul, necesita TIMP. Daca ti-ai propus sa-ti promovezi afacerea pe toate retelele de socializare deja devine coplesitor.

Ce-ti recomandam noi, daca nu esti agentie de marketing:

  • alege una sau doua retele care iti plac si axeaza-te pe acelea ( mai bine corect pe doua canale decat haos pe toate, nu?)
  • foloseste o poza de profil personalizata. Nu folosi avatarul standard caci nu vei putea fi identificat. Stii faza cu memoria vizuala…? Recomandam macar un logo daca nu ai „tupeul” sa te afisezi (Oamenilor le place sa vada/cunoasca persoana cu care tin legatura sau ii instiinteaza de aspectele firmei)
  • adauga adresa de web la profil. In cele mai multe cazuri ar trebui sa pui un link catre index, pagina ta de start, dar, daca e loc, ar trebui sa pui link-uri direct catre pagini-cheie de pe site-ul tau, numai dupa ce te-ai asigurat ca functioneaza 🙂
  • determna utilizatorii sa vrea sa-ti viziteze site-ul. CUM? Ceea ce scrii la biografie sau la prezentarea firmei este foarte important. Incearca sa faci textul cat mai concis si mai clar! Nu lasa loc de interpretari! Ai grija ce postezi pe wall! Starneste interesul si daca mai folosesti si cuvinte de Call to Action si doua trei hashtag-uri deja poti spune ca te apropii de real 🙂
  • NU FI TENTAT SA CUMPERI APRECIERI!!! In cei cativa….mai multi ani de cand ne place sa ne implicam in tot felul de campanii social media pe diferite domenii de activitate, nu o singura data am vazut cum pagini care au CUMPARAT mii sau zeci de mii like-uri nu aveau deloc conversii! Nici o interactiune, vizita venituri sau altceva! Asa ca mai bine 1000 de aprecieri reale decat 10000 de aprecieri false! Cu siguranta contul de 1000 de aprecieri va avea mai multe conversii decat cel cu 10000 de aprecieri false, la sfarsit de luna!!!!
  • incearca sa nu postezi doar despre tine, afacerea ta! Incearca sa postezi despre partenerii pe care ii ai, sa dai share unui articol interesant din domeniul afacerii tale. Odata ce ti-ai ales un public loial, real vei vedea ca vei primi mai multe aprecieri si de ce nu, distribuiri (care sunt aur curat)
  • verifica regulat comentariile. Nu lasa intrebari fara raspuns!
  • incearca sa fii placut, politicos. Stim ca de multe ori este foarte greu! 🙂 Dar nu uita! Raspunsul tau va ramane mult timp online!
  • verifica de doua ori inainte sa publici! Verifica din punct de vedere gramatical, verifica functionalitatea link-urilor, verifica textul (daca se intelege usor mesajul), verifica imaginea daca transmite ceea ce-ti doresti!
  • inainte sa publiciceva, intreaba-te de ce ar vrea urmaritorii mei sa stie asta? Ii ajuta cu ceva? Daca raspunul este NU atunci anuleaza postarea.
  • nu-ti fie teama sa REPUBLICI cel mai bun continut al tau! Nu toata lumea sta 24 din 24 pe retele asa ca, redistribuie cele mai populare postari pentru ca toti cititorii tai sa le poata citi. Evident, nu trebuie sa exagerezi!

TINE MINTE! Pentru scopurile SEO nu trebuie sa fii popular pe retele ci sa pari popular! E o diferenta subtila care iti va imbunatati rezultatele SEO si iti va reduce timpul cu orele de lucru!

Speram sa va fie de folos si …la mai multe aprecieri reale:)