Cum sa vinzi chiar si cu un buget mic de reclama?

Cum sa vinzi chiar si cu un buget mic de reclama?

Aud tot mai des, in ultima vreme, diagnostice de tipul „daca nu ai bani buni de reclama esti un om mort!”. Intotdeauna m-au infuriat astfel de concluzii, mai ales atunci cand, chiar iti place sa-ti faci munca si sa o faci cum trebuie, chiar si atunci cand nu prea ai cu ce!

Recunosc, in ultima vreme, am fost tot mai mult abordata de catre persoane care detin fie o afacere de servicii, fie un magazin online, in ambele situatii stadiul fiind cam la inceput. Mi s-a spus ca au primit „sfaturi” de la diferite persoane cum ca daca nu au un buget de minimum 3000 de lei pe luna pentru reclama (din prima luna), poate sa-si inchida activitatea. Ma contrariaza sa aud astfel de lucruri si in acelasi timp ma infurie!

Stau si ma intreb? Toti cei care si-au inceput o afacere si care, chiar au succes in momentul de fata, au avut de la inceput acele zeci de milioane de lei de reclama? Va spun eu ca nu toate! Numai eu stiu cateva cazuri concrete, de afaceri de succes, care au inceput cu buget lunar de reclama pe Facebook de 200 ron! 200 Ron nu EURO! Da! Se poate! Iar acum au vanzari de 65 000 de Ron /luna!

Bineinteles ca daca vrei de la inceput vanzari de 65 000 ron/luna, nu vei obtine cu un buget de 200 ron de reclama! Dar poti ajunge acolo, treptat si sigur! Nu te poti opri!

Nu am suportat niciodata sa-i „tai craca omului” cu diagnostice radicale! Intotdeauna exista cel putin 2 variante! Important este sa o alegi pe cea mai buna nu neaparat pe cea mai usoara!

Configurez reclame pe Facebook de peste 4 ani si au fost cateva sute, poate mii! ( precizez in mod deosebit pe Facebook pentru ca este optim pentru un magazin online cand nu are un buget foarte mare de reclama, in comparatie cu o reclama Google Ads). Pot spune ca se poate! Da, se poate sa faci reclama, sa cresti vanzari si cu un buget mai mic de reclama dar, intr-adevar, trebuie sa muncesti mai mult! Si aici ma refer la intreaga Echipa, incepand de la proprietar, angajati cat si la cel care se ocupa de promovarea Ta! Pentru ca la un buget mic nu-ti permiti sa gresesti chiar deloc in comparatie cu un buget de reclama de minim „3000” ron!

Cum se poate? Va spun ce tehnici am aplicat noi impreuna cu clientii nostri care au crescut treptat, incepand de la bugete de reclama nu mici ci foarte mici, in comparatie cu acel minim de 3000 de ron 🙂

Reguli de baza!

  • Niciodata, dar niciodata sa nu scazi calitatea! Si vorbim de calitatea produsului dar si a serviciilor post-vanzare!
  • Niciodata nu mari preturile in timpul unor campanii de reclama, indiferent care sunt motivele si mai ales daca ai vazut ca au inceput sa curga comenzile!
  • Niciodata nu promite in reclama mai mult decat poti oferi! Mai bine promiti mai putin si oferi putin mai mult! Garantat vei beneficia de reclama pozitiva, gratuita, pe viitor, pentru un astfel de gest!
  • Niciodata nu trata clientii cu superioritate! Nu-i invata tu matematica si mai ales pe un ton arogant!
  • Asigura o continuitate a reclamei. Daca faci o luna reclama si ulterior intrerupi inca o luna ca ai alte prioritati, atunci da, ar fi cazul sa nu te apuci!
  • Nu redu bugetul de reclama cel putin 3 luni! Daca au inceput sa creasca veniturile, aloca intai bugetul de reclama si ulterior iti vei plati datoriile! Reclama continua iti aduce o rata de conversie mai buna!
  • Nu gandi reclama pe perioada scurta. Fa un plan cu ce vrei sa transmiti clientilor tai pe o perioada de cel putin 3 luni!
  • Dupa primele 3 luni stabileste un nou plan si un nou buget! E cazul sa treci la nivelul urmator 🙂

Ultima conversatie pe care am purtat-o cu una dintre persoanele care au apelat la serviciile noastre a fost foarte amuzanta. M-a intrebat, caci ea nu intelegea, de ce Emag, care e un brand renumit isi mai face in continuare reclama? Caci toata lumea stie de ei! De ce mai baga bani in reclama? Atunci i-am raspuns ca Bookingul este si mai mare dedcat Emag si in continuare isi face reclama 🙂

_______________________________________________________

Vezi OFERTA lunii la Pachetele de Promovare!

Suntem o echipa de web design și consultanță în marketing, orientată către client, cu o experienta de peste 16 ani pe piata mediului online.
Grație echipei performante, am abordat și finalizat lucrări care acoperă toată gama de servicii, de la creare website, webdesign sau redesign site la creare de bloguri, site-uri de prezentare, portaluri sau magazine online,  îmbunătățirea performanțelor site-ului, promovare prin banner-e și link-uri, optimizarea pentru motoarele de căutare, campanii Google AdWords sau promovare pe Facebook, administrare și securizare.

ALLHOST – AGENTIE WEB DESIGN CONSTANTA

Please follow and like us:
error