Procesul de design al unui site se afla undeva intre construirea unei case si o pictura. Intotdeauna ne dorim ca site-ul nostru sa fie unic, sa incante din punct de vedere vizual insa ar trebui sa avem in vedere ca, lucrul cel mai important este ca un site sa indeplineasca toate nevoile unui vizitator, potential client.
In crearea unui site trebuie sa se aiba in vedere intotdeauna domeniul de activitate al firmei respective. Nu vei putea niciodata ( sau nu e recomandat, ca de putut se poate aproape orice in design) sa folosesti rozul sau movul la un magazin online alimentar sau de electronice, asta indiferent cat de mult ti-ar placea culoarea respectiva. Nu ti-as recomanda niciodata sa inserezi un modul de starea vremii la un magazin online 🙂
In momentul in care ai constientizat faptul ca trebuie sa ai prezenta online si doresti sa o faci asa cum trebuie (prin prezenta unui site de prezentare urmat de pasii necesari promovarii) va trebui sa iti structurezi putin obiectivele. Voi prezenta mai jos un set de intrebari pe care eu le adresez intotdeauna celor care imi solicita realizarea unei prezente online:
- cu ce se ocupa compania?
- care este rolul dvs. in companie?
- are deja compania un logo sau un brand? Care este scopul urmarit prin dezvoltarea unui site?
- ce informatii doriti sa oferiti online?
- cine este audienta tinta?
- care sunt competitorii dvs.? Au la randul lor site-uri?
- aveti exemple de site-uri care va plac sau care va displac?
- ce fel de timeline aveti pentru proiect si care este bugetul disponibil?
Lista de intrebari ulterior continua pentru a intelege cat mai bine activitatea pe care o desfasoara compania respectiva tocmai pentru a putea propune cea mai buna strategie de design pentru potentialii clienti.
Astfel ca, in momentul in care doriti sa initiati demararea unui astfel de proiect va sugerez ca in primul rand sa va raspundeti intrebarilor semnalate mai sus. Orice firma profesionala de webdesign va incepe cu astfel de intrebari in momentul in care o veti contacta.
In conclusie, cel mai important element pe care trebuie sa il aveti in vedere este ca designul inseamna comunicare. Daca realizati un site web care functioneaza si prezinta bine informatia, insa arata urat sau nu se potriveste cu brand-ul sau cu activitatea companiei, nimeni nu va dori sa il foloseasca. In mod asemanator, daca realizati un site atragator care este dificil de folosit sau inaccesibil, oamenii il vor parasi.