Web designul este intradevar o provocare. Cine crede ca oferirea de servicii web design reprezinta pur si simplu a adauga niste fotografii si texte care trebuie doar sa arate bine, cu siguranta se insala.
Pe langa partea de coduri si limbaje, serviciul de web design implica o parte destul de dificila pentru cei care nu au experienta in comportamentul clientului.
Cum convingi clientul sa cumpere servicii de pe un site?
Sunt foarte multe conditii ce trebuiesc indeplinite intr-un site web dar, astazi ne vom canaliza atentia catre 2 dintre cele mai importante aspecte, pe care majoritatea posesorilor de site-uri le ignora complet.
Ba mai mult, in momentul in care noi, ca web designeri le aducem in discutie, primim raspunsuri de genul ” a..la mine nu merge cu asa ceva..”, „nu in domeniul nostru nu este nevoie…”
In cei 19 ani de cand creez imagini online, in servicii web design oferite, va pot spune ca TREBUIE! Ca nu exista nu, nu trebuie. TREBUIE dragii nostri sa ascultati parerile noastre, caci asa cum dumneavoastra sunteti foarte bun pe ceea ce faceti si noi ne facem treaba pe bucatica noastra!
Ca stim noi de ce cerem anumite informatii si de ce solicitam anumite reactii. De ce incercam sa identificam mesaje ce trebuie transmise catre utilizator sau de ce incercam sa transformam „calupul” de text trimis de catre Dumneavostra in ceva vandabil!
SERVICII WEB DESIGN
Asa cum am spus, ma voi rezuma la doua aspecte extrem de importante ce trebuiesc a fi regasite intr-un site:
1. Exprimarea EMPATIEI in web design!
Atunci cand intelegem dilemele clientilor nostri, cream o legatura de incredere cu acestia. Oamenii au incredere in cei care ii inteleg! Oprah Winfrey a explicat odata ca, cele trei lucruri pe care omul si le doreste cel mai mult sunt: sa fie vazut, sa fie auzit si sa fie inteles. Aceasta este esenta empatiei!
Sa ne aducem aminte de reclama de la Toyota care ii invita pe proprietarii de autoturisme Toyota sa apeleze la centrul local de servicii, pur simplu prin expresia „Ne pasa de Toyota Ta!”
Nu este dificil sa-ti exprimi empatia. O data ce am identificat problemele interne ale clientilor, nu trebuie decat sa le spunem ca-i intelegem si ca ne-ar placea sa ii ajutam sa gaseasca o solutie. SPUNE-LE, clientii nu vor sti ca iti pasa pana nu le spui!
Tu ti-ai dori sa ai un parteneriat cu cineva care stie prin ce probleme treci si empatizeaza cu tine sau cu o firma care nu doreste sa se implice mai mult decat executarea proiectului?
2. Demonstreaza-ti COMPETENTA in web design
Nimanui nu-i place o persoana care le stie pe toate si nimeni nu vrea sa tina predici. Nu uita ca EROUL nu esti tu ci CLIENTUL.
Dar, atunci cand CLIENTUL cauta un GHID, EROUL are INCREDERE in cineva care STIE CE FACE! Ghidul nu trebuie sa fie perfect, insa trebuie sa aiba multa experienta in a-l ajuta pe EROU sa aiba SUCCES!
Imagineaza-ti ca intri in cabinetul unui nutritionist si-i spui: „Vreau sa slabesc 50 de kg!” Ce ai face daca nutritionistul ti-ar rasounde: „Si eu!” Cu siguranta ai realiza ca alegerea facuta nu a fost corecta!
Astfel, cum ne exprimam competenta fara sa ne laudam prea tare si sa intram in roul eroului?
Exista 4 modalitati simple de a adauga valoare in web design:
Testimonialele – Lasa-i pe altii sa vorbeasca in locul tau! Ele ofera potentialilor clienti darul de a fi urmatorii la rand! Ei stiu ca altii au lucrat cu tine si au avut succes.
Statisticile – Cati clienti multumiti ai ajutat? Spune si altora. Oamenii sunt atrasi intotdeauna de statistici.
Premiile – Daca ai castigat cateva premii pentru munca ta, nu ezita sa le amintesti in logo-uri sau in partea de jos a paginii. Au un rol mare in castigarea increderii.
Logo-urile – Daca oferi un produs/serviciu business-to-business adauga si logourile companiior cunoscute cu care ai colaborat ( doar daca ai clauza de confidentilitate atunci nu vei face asta). Clientii vor sa stie ca ai ajutat alte companii sa depaseasca acele provocari. Si stai linistit, NU-I ATACA de la CONCURENTA!
Atunci cand oamenii afla despre brandul tau, este ca si cum s-ar intani cu o fiinta umana. Se intreaba daca va veti intelege, daca il poti ajuta sa aiba o viata mai buna.
Atunci cand aratam EMPATIE, ii ajutam pe clienti sa raspunda la prima intrebare: „Pot sa am incredere in aceasta persoana?”
Atunci cand ne demonstram competentele ii ajutam pe clienti sa raspunda la cea de-a doua intrebare: „Pot sa respect aceasta persoana?”
Atunci cand un potential client alege un SERVICIU alege OMUL din spatele serviciului! Ajuta-l sa te cunoasca, sa aleaga sa cumpere de la tine! Va fi util pentru ambele parti pe viitor!