Asa a inceput o convorbire telefonica, in urma unui contact recent, din partea unui potential client!
Exisita o categorie de oameni, care culeg informatii (ceea ce este un lucru bun) si incearca sa le adapteze la „afacerea” pe care o detin (ceea ce, iarasi este un lucru bun). Problema pe care o intampinam este ca, in momentul in care culeg informatiile, nu au rabdare sa le asculte pana la capat.
WEBDESIGN
Am fost contactata recent, de o persoana, care dorea un site sa-l treaca pe cartea de vizita, pentru ca asa a vazut la majoritatea …. Pe el nu-l interesa sa faca ceva ulterior cu site-ul, caci el „oricum vinde din gura in gura”….si „pe domeniul lui de actvitate, nu considera ca are nevoie”!
Am intalnit o alta situatie cand, o persoana mi-a solicitat serviciile de webdesign pentru un site de prezentare al activitatii dar nu pentru ca-si dorea. Avea nevoie de un site, pentru ca lucreaza mult pe import iar ce-i din „afara tarii” i-au „cerut un site, sa vada ca exista”!
O alta situatie, iar asta mi s-a parut greu de comentat, a fost cand un client, a dorit servicii de webdesign pentru un site de cazare dar a zis ca nu are nevoie nici de promovare si nici de optimizare in Google, ca o sa spuna site-ul turistilor care vin acolo iar aceia o sa-l dea mai departe.
WEBDESIGN – CE VREI SA FACI CU UN SITE?
Am considerat intotdeauna, ca datoria mea este sa indrum, potentialul client, in ceea ce doreste sa faca ( legat de imaginea in mediul online). Datoria noastra este sa aducem la cunostinta clientului avantajele si dezavantajele situatiei in care ai sau nu un site. De asemenea, avantajele si dezavantajele situatiei in care iti faci un site, investesti in realizarea acestuia iar ulterior, il treci pe cartea de vizita si te astepti sa vinzi.
Ulterior, dupa ce nu ai vandut, logic, incepi si spui: „am facut site-ul degeaba, am cheltuit banii degeaba!”
Ceea ce dorim noi sa spunem este ca, realizarea unui siteweb, este un proces putin mai complex, totul incepand cu scopul pentru care ti-l faci.
WEBDESIGN – SITE PREZENTARE
Haideti sa pornim de la avantajele prezentei site-ului tau in mediul online:
– Disponibilitatea afisarii informatiei despre afacerea ta, despre serviciile/produsele tale, 24/24 ore pe zi. Un agent de vanzari, indiferent cat de activ ar fi, la un momentdat nu va mai raspunde la telefon… trebuie sa mai si doarma 🙂
– Sfera nelimitata de petentiali clienti, a mediului online.
– Tu daca ai nevoie de un produs sau serviciu, cumperi ziarul sau iei o revista? Eu cred ca tastezi imediat pe Google, nu?
– Faptul ca oferi incredere! Existi pe mediul online, omul poate cauta informatii despre tine, recenzii, pareri. Nu este asa ca in momentul in care vrei sa cumperi cazare de pe Booking, intai citesti recenziile?
– Mai trebuie sa cautam argumente? Nu te-ai convins?
Am intalnit recent expresia….”Eu am Pagina de Facebook” nu-mi trebuie site! Da, este adevarat, daca intentionezi sa fii prezent online, o perioada limitata de timp, poate foarte scurta!
In Facebook nu poti verifica existenta REALA a firmei respective!
DE CE UN SITE?
Am specificat mai sus cateva avantaje ale prezentei online printr-un website de prezentare sau magazin online! Astfel ca, recomandarea noastra, in momentul in care te convingi ca ai nevoie de un site, este sa-ti raspunzi intai la cateva intrebari. Abea ulterior, sa contactezi o firma de webdesign:
– De ce vrei un site web/ magazin online?
– Ce asteptari ai de la un site web/ magazin online?
– Carei piete doresti sa te adresezi prin intermediul acelui site/ magazin online?
– Ce vrei sa faci ulterior, dupa ce ai site-ul finalizat?
– Vrei sa vinzi de pe site-ul tau sau vrei sa-l ai sa te lauzi prietenilor, indiferent cat de multi ai avea? (tot nu acopera potentialul nelimitat al unei reclame)
Dupa ce ai raspuns acestor intrebari, ulterior, firma de webdesign iti va mai completa lista intrebarilor cu altele. Acelea vor fi necesare, pentru un design bun si un plan adecvat de marketing!
Foarte important de stiut! Pare simplu dar nu este chiar atat de simplu!
Asa ca, spor la searching!